בלוג עסקי? מה לי ולבלוג?

"עזוב אותי מכתיבה", אמרה לי אחת הלקוחות שלי. "מה אני, עמוס עוז? תן לי לצאת,לשווק ,למכור ולטרוף את העולם".
האמת, בתור אחד שלא מצטיין או מרבה לכתוב, באמת הבנתי אותה. כתיבה – זו אחת הפעולות שגם אני דוחק לסוף רשימת המטלות.
ועדין, אומרים שבלוג טוב מקפיץ את המכירות. לא מעט בעלי עסקים מתחזקים בלוג. אז למה בכל זאת? מה היתרונות בהקמת בלוג לעסק שלך? יצאתי לחפש תשובות וחזרתי עם כמה תובנות:

הנוסחה שכל המומחים לשיווק מדברים עליה, ככל שזה נוגע למכירות בעסקים קטנים, היא know –> like —> trust.
כשאין לך תקציבי ענק לפירסום כמו לחברת קוקה קולה או נייקי, הדרך שלך לסגירת העסקה עוברת דרך לבו של הלקוח הפוטנציאלי שלך.
השלב הראשון הוא ההיכרות, שמביאה לרכישת אמון ולפתיחת הלב והארנק. הבלוג הוא מקום מפגש מושלם שיוצר את החיבור הזה בינך כבעל עסק לבין הצרכנים. 

בשונה מבלוג אישי, שאפשר לכנותו "יומני היקר" ובו הבלוגר פשוט רושם מלבו ומתובנותיו, הרי שהבלוג העסקי הינו מכוון-קהל. בבלוג יכול בעל העסק להציע רעיונות ופתרונות לכאבים ולתשוקות של קהל היעד.
הוא יכול לספר סיפור אישי, כאשר הציר המרכזי בסיפור הזה שייך לסיפור של הלקוח עצמו.
באופן כזה, בצורה מרוככת, נחשף הלקוח ליתרונות שיש למוצר עבורו, מבלי ש"דוחפים" לו אותם כמו במכירה קשה.
כשהבלוג מנוהל כך, מתקיימת האימרה הידועה של ג'ו ויטאלי: "שיווק" משמעותו לספר על דברים שאני אוהב לאנשים שרוצים לשמוע. blog

איך תדע שקלעת למטרה? לפי מערכת היחסים שנוצרת בינך לבין הקורא.
מה מעיד על מערכת היחסים הזו?
א. כמות הכניסות שהבלוג צובר, בפרק זמן של חצי שנה מיום הקמתו (בהנחה שהבלוג פעיל ואתה מעדכן אותו, מתחזק אותו, רושם בו ומפיץ את הפוסטים (=רשומות) לקוראים.
ב. התגובות שמגיעות. האם בכלל יש תגובות? חשוב להניע את הגולשים לפעולה בסוף הפוסט, ובמרבית הפוסטים תרצה פשוט לשמוע מהם מה דעתם בנושא הנידון. 

​כמה נתונים מעניינים כדאי להכיר לפני שמתחילים לכתוב בלוג עסקי:
• 72% מהבלוגרים כותבים בלוג במטרה לחשוף באמצעותו את המומחיות שלהם.
• 61% מהבלוגרים חולקים את המומחיות שלהם עם הקוראים במטרה לקדם את העסק שלהם.
• 53% מכותבי הבלוגים הקימו את הבלוג כדי למשוך לקוחות חדשים לעסק.
• ומנגד, 53% מהגולשים מחפשים ייעוץ של מומחים באינטרנט.
התוצאה: רובם המכריע של כותבי הבלוגים הפכו למוכרים יותר ולמפורסמים יותר בתחומם, בעקבות כתיבת הבלוג. 

ו…כן, יש לזה ביטוי בשורת הרווחיות של העסק…​

20 סיבות לפתוח בלוג: 

1. אז כאמור, בלוג הוא פלטפורמה פשוטה, קלה לשימוש לחיבור ושיתוף מידע עדכני ורלוונטי עם לקוחות. תראו בזה כערוץ התקשורת הישיר שלך.

2. הבלוג "מתדלק" את ה-SEO שלך. מנועי חיפוש אוהבים תוכן בעל ערך ויתגמלו לך על כך.

3. קל לפתוח אותו. אתה לא צריך להיות מעצב מקצועי.
פלטפורמות בלוגים רבות כמו וורדפרס ו HubSpot הן ידידותיות למשתמש ואינן דורשות כל כישורים גרפיים מוכחים. בלוג פשוט, שהעיקר בו הוא התוכן שמדבר לקורא, יעשה את העבודה (דוגמא לבלוג כזה הוא "פרשה ואישה" – בסיסי ביותר בצורתו החיצונית, אולם שואב אלפי כניסות ותגובות מדי חודש בחודשו).

4. 60% מהעסקים שכותבים ומעדכנים את הבלוג שלהם – רוכשים יותר לקוחות , על פי סקר HubSpot האחרון.

5. בסופו של דבר, כל מאמץ שיווקי מתמצא ב… תוכן. לכן, הבלוג שלך הוא הלב של כל מאמצי השיווק של תוכן שלך. הוא מזין את הפייסבוק, טוויטר, לינקדאין, עלוני דואר אלקטרוני, ספרים אלקטרוניים, וכו'.

6. הבלוג נותן לחברה שלך קול. בלוג יוצר מקום לדבר על מוצרים חדשים, או שירותים, להגיב על נושאי חדשות בזמן או מגמות בשוק , ולשתף את יוזמות חברה מעבר לאתר שלך. זה גם המקום לתת לאנשים להחשף לאישיות ולקסם של המותג שלך!

7. בלוגים עוזרים לחלוק ולשתף את המומחיות שלך. אחרת איך תוכל למקם את עצמך כמומחה בתחום וכאוטוריטה?

8. בלוג יוצר שיחה דו כיוונית עם לקוחות, לקוחות פוטנציאליים ועמיתים בתעשייה. הוא מעודד אינטראקציה , הערות ומשוב (כדאי להשיב לכל ההערות!).

 9.זה יכול להיות כיף. פוסטים יכולים להיות תמריץ לקשר עם הלקוחות, במיוחד כשאתה מגלה שהם באמת מצפים לתוכן שלך.

 10. הבלוג, וליתר דיוק – הצורך בתחזוקה שלו – גורמים לך לחשוב: על נושאים ראויים לפרסום, הענף שלך, הלקוחות שלך ועל העולם סביבך.

11. בלוג שומר אותך ממוקד על אסטרטגיית שיווק התוכן שלך. עליך ליצור לוח זמנים ולעמוד בו , כדי לספק תוכן תכליתי ברציפות. אגב, כמה זה "ברציפות"?
לבלוגרים מתחילים מומלץ לתכנן העלאת פוסטים פעם או פעמיים בחודש לפחות. בלוגרים מנוסים מקפידים על פוסט קבוע ביום ספציפי כל שבוע, ובלוגרים אובססיביים במיוחד חיים על אינטראקציה דו-שבועית עם הקוראים שלהם.

12.זה יוצר יחסי ציבור בחינם. בלוגרים עסקיים לעתים קרובות מרואיינים בתקשורת כמומחים בתעשייה. לכו לקבל חשיפה!

13. בלוג בונה אמון , מערכות יחסים ומכירות. לקוחות ייראו לך כמשאב אמין למידע על התעשייה שלך , ואז יבואו אליך לרכוש.

14. בלוגים מחדדים את המיקוד העסקי שלך. כדי ליצור אסטרטגית בלוגים עליך להגדיר למי אתה כותב ולמה. לבלוג ללא פוקוס אין קוראים.

15. בלוג עוזר לך להישאר ביתרון מעל עקומת הממוצע . אתה צריך להיות מעודכן בחדשות, מגמות ומתחרים כדילהיות בלוגר מוצלח. זה עוזר לך להיות מנהיג, לא מונהג.

16. אתה יכול לספר את הסיפור של המותג שלך. בלוג הוא מקום מצוין להציע תובנות רבות על החברה שלך, פילוסופיה, עובדים, ורעיונות. לספר ללקוחות שלך למה אתה בעסק ואיך אתה יכול לעזור להם.

17. בלוגים הם השקעות שיווק יעילים וחסכוניות. כל הודעה שאתה מפרסם היא נכס ארוך טווח שעוזר לבנות מודעות למותג ולקדם את המומחיות , המוצרים והשירותים שלך.

18. נותן לך תובנה על הקהל שלך. ניתוח בלוג מאפשר לך לעקוב אחר קוראים, שיעור הקליקים, נושאים פופולריים, שיתופים והערות. אתה יכול אפילו להגיד באיזה יום בשבוע המבקרים שלך מעדיפים לבקר בבלוג.

19. ואם אינך יודע מה לכתוב? אל דאגה – בלוגים מעוררים את ההשראה מעצמם. אתה תתחיל לראות רעיונות סביבך… משיחה עם חברים ועמיתים , צפייה בסרטים , קריאה, ופשוט מהליכה במורד הרחוב.

20. ואם אין לך כישרון כתיבה? הבשורה המשמחת באמת היא, שיותר משצריך כשרון כתיבה, עבור פוסט מוצלח צריך כישרון האזנה. להקשיב ללקוחות שלך, ולתת מענה לשאלות שלהם – אלה שהם שואלים אותך באמת ואלה שהם שואלים בלבם. כשאתה כותב מהלב, ומכוון ללב של הקוראים, כשרון הכתיבה שיש או אין לך לא יעמוד בדרכך.

עכשיו ששפכנו אור על נושא הבלוג העסקי והשימוש בו, אני רוצה לשאול אותך: האם אתה מקבל באופן קבוע עדכוני בלוג מעסק כלשהו, שאתה מחכה להם? אשמח אם תשתף אותי (את כולנו) בבלוג הזה, ותספר לנו מדוע אתה אוהב את הפוסטים שבו.

להצלחתכם,

עדי פרידמן
"הצעד הבא"-ליווי עסקי ממוקד

As a business mentor, I believe that anything we can dream on we can make it happen. For years, I've been helping people to discover their true passions and to turn it into a profitable business, and in a short time.I love business entrepreneurship, built several businesses of my own, and mentored many others to build their own businesses.לאחר שנים של עיסוק פורמלי ובלתי פורמאלי בתחום היעוץ הארגוני והעסקי בתפקידי:יעוץ ארגוני ניהול ופיתוח עסקי אימון וליווי אישי לבעלי עסקים והנחיית מאות אנשים ובני נוער למימוש הפוטנציאל האישי. פיתחתי וניהלתי עמותה, ויעצתי לעמותות נוספות הקמתי עסקים, בחלקם נסגרו וחלקם נמכרו ברווח מצוין. תוך כדי, התמחיתי בהקמת רשתות מחשבים, אבטחת מידע הקמת כלי שיווק כמו אתרי אינטרנט מכירתיים, דפי נחיתה, דפי מכירה, אמצעי סליקה... http://www.tzaad.co.il

נשלח ב כללי
3 comments on “בלוג עסקי? מה לי ולבלוג?
  1. אפרת הגיב:

    יופי עדי
    תודה רבה על התובנות
    שאזכה ליישם!!!
    אפרת

  2. כן. מקבלת באופן קבוע את הבלוג שלך עדי,
    ונהנית ממנו מאד.
    מהתכנים, מהשפה, מהחוכמה והחיוך בהם הדברים נאמרים.
    כייף לי תמיד לראות שמגיע משהו חדש ממך.
    ותודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*