ביקשו $18,000 וקיבלו $256,273 (רעיון מבריק+שיווק חברתי)

אין דבר שיותר משמח אותי מרעיון יצירתי ושיווק חברתי ויראלי (במקרה הזה – קדם שיווק ויראלי).

בוודאי נחשפתם בחודשים האחרונים לפלטפורמות מימון חברתיות עבור פרויקטים ויזמים יצירתיים כמו Headstart ו Kickstarter.

הרעיון הוא פשוט – היוצר בונה עמוד לפרוייקט, קובע יעד למימון, מציג את עצמו ואת הפרוייקט בסרט טקסט ותמונות, ומציע לתומכים בתמורה מוצרים וחוויות יחודיות לכל פרוייקט.
בשלב שני מזמין את קרוביו, חבריו ומכריו להכנס לעמוד הפרוייקט על מנת לעזור לו להגשים את חלומו. כל אחד יכול לקחת חלק בתהליך היצירה באיזה סכום שיבחר.גם סכומים קטנים נחשבים! כמות תומכים גדולה מצטברת לגיוס מימון משמעותי ומאפשרת ליוצר להגשים את חלומותיו.

הפרוייקט חייב להשיג את יעד המימון שלו עד תאריך היעד שנקבע לקמפיין, במקרה ויעד המימון לא הושג, הכסף לא מחליף ידיים. למה? שיטה זו מגינה על כל המעורבים. יוצרים לא צפויים להגשים פרוייקט במימון חלקי, השיטה מאפשרת לכל הצדדים לבחון רעיונות ללא סיכון, אין מימון – אין התחייבות לשני הצדדים.

The Floyd Leg by Kyle Hoff

אז היום באמת יש תחושה של ריבוי פרוייקטים – וכמו חוקי הטבע (החזק מנצח) – היצירתי ובעל קהל היעד הגדול מנצח.

אבל לפעמים יש את הרעיון שאתה אומר "איך אני לא חשבתי על זה?" זה כל כך נחוץ וכל כך פשוט ובכלל בא לך לתרום כסף לפרויקט רק כדי לראות בהצלחתו.

אז לפני שאציג את הפרויקט שתפס אותי – כמה תובנות:

  • ישנן דרכים לגייס כסף ללא עלויות, התחייבויות ופגישות אין סופיות.
  • יש לך רעיון או פרוייקט – תוך 30 יום תוכל לבדוק את היענות הקהל.
  • למדיות החברתיות יכולות רב עוצמתיות בעלות יכולת שכפול שלא ניתנות לניבוי.

אני מצרף כאן את הקישור לעמוד ובמקרה שיורד מהרשת הנה הסרטון שמתאר את הרעיון.

The Leg — THE FLOYD LEG

 ומה הדבר היפה כאן?

בכל מהלך שיווקי מצליח, חוברים יחדיו שלושה מרכיבים: קהל – מדיה – מסר
פעמים רבות, בעלי עסקים נכשלים בשיווק של מוצר כלשהו מכיוון שהם לא נתנו מענה לשאלה הבסיסית: האם יש למוצר שלי קהל? 
מוצר נפלא שיש לו פירסום מעולה אבל הקהל לא נמצא = כישלון. 
בדוגמא שראיתם בסרטון, בעל הרעיון הבין שיש לו רעיון נפלא, אבל הוא לא ידע האם אמנם יש לרעיון הזה קהל. השימוש באתר גיוס התרומות Headstart הראה לו בוודאות שיש פוטנציאל נפלא למוצר הכל כך פשוט שלו.
הוא יכול בלב שקט לצאת לדרך. 
 
כך שאם אתה חושב על הרעיון המבריק הבא, מבחן הקהל מסוגל להוכיח לך אם הרעיון שווה את השקעת הזמן והכסף שלך. סקר קטן בין לקוחותיך, ו/או ייצור של דגם-פיילוט, יעיד בפניך כאלף עדים אם למוצר הזה יש פוטנציאל להצליח בשוק.

להצלחתכם,

עדי פרידמן
"הצעד הבא" – יעוץ עסקי ממוקד

As a business mentor, I believe that anything we can dream on we can make it happen. For years, I've been helping people to discover their true passions and to turn it into a profitable business, and in a short time.

I love business entrepreneurship, built several businesses of my own, and mentored many others to build their own businesses.

לאחר שנים של עיסוק פורמלי ובלתי פורמאלי בתחום היעוץ הארגוני והעסקי בתפקידי:

יעוץ ארגוני
ניהול ופיתוח עסקי
אימון וליווי אישי לבעלי עסקים
והנחיית מאות אנשים ובני נוער למימוש הפוטנציאל האישי.
פיתחתי וניהלתי עמותה, ויעצתי לעמותות נוספות
הקמתי עסקים, בחלקם נסגרו וחלקם נמכרו ברווח מצוין.
תוך כדי, התמחיתי בהקמת רשתות מחשבים, אבטחת מידע
הקמת כלי שיווק כמו אתרי אינטרנט מכירתיים, דפי נחיתה, דפי מכירה, אמצעי סליקה…
http://www.tzaad.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*