8 הטיפים הכי חמים שלנו לניהול זמן משובח

האם אתה עובד על זמן "שעון" או זמן "אמיתי"? 

למד כיצד לנהל את היום שלך על ידי הבנת ההבדל בשילוב 8 טיפים לניהול זמן.

רוב הסיכויים הם שבשלב כלשהו בחיים שלךfreelance_translator_time_management
השתתפת בקורס של ניהול זמן,
או קראת ספר על ניהול זמן
וניסית להשתמש ביומן אמיתי, או אלקטרוני, 
על מנת לתעדף ולתזמן את כל המטלות שעל סדר יומך.

ועדיין, עם כל הידע והטכנולוגיה,
אתה שואל את עצמך "איך זה שאני עדיין מרגיש
שחסרות לי ארבע שעות ביממה
על מנת לעשות כל מה שאני צריך?
איך זה ש(כמעט) כל מה שלמדתי על ניהול זמן – לא עובד בשבילי?"

התשובה היא פשוטה: כי זה פשוט לא עובד. 
ללמוד כיצד לנהל את הזמן זה בזבוז מוחלט של זמן. 

עוד לפני שאתה יכול להתחיל לנהל את הזמן,
אתה חייב ללמוד מהו הזמן. 
המילון מגדיר זמן כ"נקודה או תקופה שבה דברים מתרחשים". 
במילים פשוטות, "זמן" הוא כאשר קורים דברים.

ישנם שני סוגים של זמן": זמן שעון וזמן אמת. 
בשעון זמן יש 60 שניות בדקה, 60 דקות בשעה, 
24 שעות ביום ו-365 ימים בשנה. 
כל הזמן עובר באותה מידה. 
כאשר מישהו נהיה בן 50, הוא בן 50 בדיוק. לא פחות ולא יותר.

בזמן אמת, הזמן הוא יחסי.
הזמן "טס" או "מזדחל", תלוי מה אתה עושה.
שעתיים המתנה במוסך יכולות להרגיש כמו 12 שנים
ונראה שהילדים שלנו בני ה-12 גדלו תוך שעתיים.

איזה סוג זמן מתאר את העולם שבו אתה באמת חי –
זמן אמת או זמן שעון ? 

אתה חי בזמן אמת, time-management
עולם שבו כל הזמן עובר מהר כשנהנים 
או נגרר כאשר אתה עושה דבר שאתה פחות אוהב
(כמו, למשל, דו"חות סוף שנה למס הכנסה). 

החדשות טובות הן, שזמן אמת הוא מצב נפשי. 
הוא קיים בין האוזניים שלך. אתה יוצר אותו. 
כל דבר שאתה יוצר, אתה יכול לנהל. 

זו תובנה מדהימה שמנטרלת את החשיבה המגבילה
לפיה "אין מספיק זמן" / "היום זה לא הזמן הנכון כדי להתחיל עסק או לנהל את העסק הנוכחי שלך כמו שצריך"…

יש רק שלוש דרכים לבלות את הזמן: מחשבות, שיחות ופעולות. 
ללא קשר לסוג העסק שבבעלותך, 
העבודה שלך תהיה מורכבת משלושת האלמנטים האלה.

כיזם, אתה יכול לעיתים להיות מוסת או נמשך לכיוונים שונים. 
פתאום יש שריפה לכבות, ישיבה שמתמשכת יותר מהמצופה, 
או תקלות, חולי של אחד העובדים וכדומה. 
למרות שאתה לא יכול לחסל את ההפרעות
אתה יכול להחליט כמה זמן אתה משקיע בהן
וכמה זמן אתם משקיע במחשבות, שיחות ופעולות שיובילו אותך להצלחה.

מה שבטוח הוא, שישנם כמה דברים שרק אתה יכול וצריך לבצע
ואם לא תעשה אותם, דברים חשובים בעסק יתעכבו. 
לכן, על מנת להיות אדון על הזמן שלך
קיבצתי עבורך את שמונת טיפים שעובדים מעולה אצלי ואצל הלקוחות שלי
ואני מקווה שעם קצת תרגול, תפיק מהם גם אתה תועלת מרובה.

8 הטיפים החמים ביותר לניהול זמן: 

1. 30 הדקות הראשונות
30 הדקות הראשונות בכל יום – הקדש אותן כדי לתכנן את היום שלך. קח בחשבון גם את כל הפגישות שקבעת (כולל טיפולי שיניים ושיחה עם המורה של הילד), זמן לארוחת צהרים, ואת 3 הדברים הדחופים ו/או החשובים ביותר שעליך לבצע היום. כן, רק שלושה דברים חשובים ו/או דחופים. רשימת מטלות ארוכה היא לא מציאותית ומייאשת. 

אל תתחיל את היום שלך עד שתשלים את תכנית הזמן שלך. כלל אצל בעלי עסקים מרוכזים: הזמן החשוב ביותר של היום הוא זה שאתה מתכנן וקובע בו את לוח הזמנים והעדיפויות. 

2. לבלוע צפרדע!
את המשימה הדחופה ביותר, או המעיקה ביותר – בצע ראשונה. למה? עשה זאת ותבין לבד… 

3. כלל "חמש הדקות"
חמש דקות לפני כל שיחה או משימה, אתה מחליט בינך לבין עצמך מה התוצאה שאתה רוצה להשיג. זה יעזור לך להתכוונן על ההצלחה עוד לפני שהתחלת. באותו אופן, קח חמש דקות לאחר כל שיחה ופעילות על מנת לבדוק אם התוצאה הרצויה הושגה. אם לא, מה היה חסר? איך אתה משיג את מה שחסר בשיחה הבאה או בפעילות הבאה?

4. נא לא להפריע
– כאשר אתה ממש צריך להספיק מטלה, שים שלט "נא לא להפריע". אל תיתן באופן מיידי את תשומת הלב שלך לאנשים, אלא אם כן זה ממש חיוני.

– לא לענות לטלפון רק בגלל שהוא מצלצל! לא להתייחס למיילים רק בגלל שהם הופיעו! וכמובן – נתק צ'טים במחשב. במקום זאת, קבע זמן המיועד לתשובות על דואר אלקטרוני ולשיחות טלפון.

– חסום את הסחות דעת אחרות כמו פייסבוק וצורות אחרות של מדיה חברתית, עד שתסיים את מה שביקשת לעשות (אלא אם כן המטלה הספציפית עליה אתה עובד קשורה לפייסבוק).  

5. העיקר – להתרכז בעיקר!
50% מהזמן שלך צריך להיות מוקדש למחשבות, פעולות ושיחות שמייצרות את מרבית התוצאה הנדרשת. ודא ששיחות טפלות ופעולות לא אפקטיביות לא ישתלטו על הזמן היקר הזה. 

6. להתרכז בעיקר – למתקדמים 
זה טיפ מעולה, הוא פשוט דורש שימת לב לתקופה של שבוע. בכל יום תרשום לפניך כמה זמן הקדשת לכל שיחה / ישיבת צוות / חשיבה / פעולה שעשית במהלך שעות העבודה. הנתונים שתקבל לאחר שבעה ימים מתועדים כאלה הם חומר יקר מפז, שיעזור לך לפענח לאן הולך הקשב שלך, וכמה זמן מושקע בתוצרים אפקטיביים באמת.

7. סוף מעשה במחשבה תחילה
כבר אמרנו, אבל נשוב ונאמר זאת: חובה להקצות זמן למחשבה. שריין פגישות עם עצמך וצור גושי זמן למחשבות בעדיפות גבוהה. שמור על משמעת כדי לגונן על הפגישות האלה, הן מניבות תוצאות מדהימות.

8. אי אפשר להספיק הכול
אבל חשוב, ואפשר, להספיק את העיקר. 
"כלל פארטו" הידוע קובע, כי 20% מהמחשבות, השיחות והפעולות שלך הן שמייצרות 80% מהתוצאות שלך. ככל שתתמקד באותם 20%, כן תגדל האפקטיביות של הזמן שלך בעסק.

להצלחתך,

עדי פרידמן
"הצעד הבא" – ליווי עסקי ממוקד

Time-Management_1

 

As a business mentor, I believe that anything we can dream on we can make it happen. For years, I've been helping people to discover their true passions and to turn it into a profitable business, and in a short time.

I love business entrepreneurship, built several businesses of my own, and mentored many others to build their own businesses.

לאחר שנים של עיסוק פורמלי ובלתי פורמאלי בתחום היעוץ הארגוני והעסקי בתפקידי:

יעוץ ארגוני
ניהול ופיתוח עסקי
אימון וליווי אישי לבעלי עסקים
והנחיית מאות אנשים ובני נוער למימוש הפוטנציאל האישי.
פיתחתי וניהלתי עמותה, ויעצתי לעמותות נוספות
הקמתי עסקים, בחלקם נסגרו וחלקם נמכרו ברווח מצוין.
תוך כדי, התמחיתי בהקמת רשתות מחשבים, אבטחת מידע
הקמת כלי שיווק כמו אתרי אינטרנט מכירתיים, דפי נחיתה, דפי מכירה, אמצעי סליקה…
http://www.tzaad.co.il

One comment on “8 הטיפים הכי חמים שלנו לניהול זמן משובח
  1. שרון הגיב:

    מאמר נהדר, עושה סדר במחשבות.
    מובן שיש צורך בתרגול ועל כן גם בשינון, אולם מיקוד הדברים מפרה את המחשבה. ישר כח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*